AMBIL IKTIBAR ORANG MELAYU P.PINANG SUSAH DIPERINTAH DAP #PAU2016

Disember 05, 2016 Admin 0 Comments


UMNO perlu bertindak dengan lebih efisien di dalam mendidik rakyat supaya tidak terus mempercayai bulat-bulat maklumat yang disebarkan terutamanya menerusi media sosial.

 Selain itu, menurut wakil UMNO Pulau Pinang, Datuk Ir Dr Shaik Hussein Mydin, parti itu juga perlu lebih pantas memberikan respon kepada rakyat apabila timbul sesuatu isu. "Kita perlu 'educate' (mendidik) dan kita perlu cepat. 

Apabila ada isu kita perlu cepat respon dan kita perlu educate rakyat jangan terus percaya apa yang keluar di media sosial," katanya. 

 Di dalam ucapannya ketika membahaskan usul ucapan dasar Presiden pada Perhimpunan Agung UMNO yang ke-70 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini, beliau turut mengingatkan anggota UMNO supaya tidak terlalu selesa di negeri yang masih dikuasai.




Usaha katanya perlu digerakkan bagi memastikan negeri-negeri tersebut tidak menerima nasib yang sama seperti Pulau Pinang di mana kerajaan negeri pimpinan DAP itu langsung tidak mempedulikan hak rakyat.

 "Untuk negeri yang masih kita pegang selesa, jangan syok sangat. Benda dah jadi di Pulau Pinang apabila DAP memerintah. 

 "Jangan lagi bagi terlepas pada mereka nanti rakyat akan susah. 

 "Pasal orang Melayu di Pulau Pinang sudah berasa betapa susahnya kita apabila diperintah oleh DAP. "Jadi orang Melayu 
tidak ada pilihan lain. Yang memperjuangkannya hanyalah UMNO. Jadi kita fokuskan UMNO," katanya.

0 comments:

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.