RM24 JUTA UNTUK PAKAIAN, KASUT DAN BARANGAN KEMAS? BANYAKNYA ROSMAH MEMBELI BELAH!

November 11, 2016 Admin 0 Comments

Modus operandi serangan ke atas isteri Perdana Menteri, DS Rosmah Mansor seperti biasa adalah menunjukkan persepsi bahawa beliau seorang yang boros dan suka membeli belah secara bermewah-mewahan. Tuduhan dan fitnah terbaru yang dilemparkan oleh cytro-cytro pembangkang adalah DS Rosmah telah membelanjakan sebanyak RM24 juta untuk membeli pakaian, barang kemas dan kasut.

Pertama, untuk jumlah barangan RM24 juta, berapa kontena di perlukan dan pelabuhan mana barangan berkenaan dijangka sampai? Port Klang, Penang atau Pasir Gudang? Kedua, CTS adalah merupakan seorang juruaudit bertauliah. Banyak prosedur yang perlu dipatuhi untuk membawa masuk barangan sebanyak RM24 juta. Antaranya, adalah Shipping Guarantee, Bill of Lading, Invoice dan Delivery Order, Packing List dan juga Borang K1 yang memerlukan kelulusan Jabatan Kastam.

Agak mustahil bagi cytro-cytro pembangkang tidak dapat menyertakan waima satu dokumen yang disebutkan di atas untuk membawa masuk barangan bernilai RM24 juta. Jika sebelum ini, benda sekecil-kecil cincin sebentuk pun tidak dapat disorok sehingga pembangkang mengeluarkan segala bentuk Airway Bill dan Borang K1, takkanlah barang berkontena-kontena banyaknya ini boleh disorok?



0 comments:

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.